Strona główna » Regały ekspozycyjne – gdzie się je ustawia i w jakim celu?

Regały ekspozycyjne – gdzie się je ustawia i w jakim celu?

Właściwie i atrakcyjnie skonstruowana wystawa sklepowa w dużej mierze decyduje o powodzeniu wszelkiej sprzedaży detalicznej. Odwiedzający chętniej kupują poprawnie wystawiony towar, co oznacza zyski dla sklepu. Istnieje wiele materiałów i mebli, których możesz użyć, aby wesprzeć sprzedawcę podczas tworzenia ekspozycji. Regały ekspozycyjne to jeden z głównych elementów wyposażenia sklepów. Ale czy wszystkie regały są takie same i czy mogą osiągnąć ten sam efekt? Wyjaśniamy wszystkie zagadnienia i podpowiadamy, co warto wiedzieć o korzystaniu z regałów ekspozycyjnych.

Cechy charakterystyczne regałów ekspozycyjnych

Niezależnie od tego, czy na co dzień zajmujemy się sprzedażą detaliczną i prowadzeniem własnego punktu handlowego, czy też planujemy otwarcie i zatowarowanie naszego pierwszego sklepu, z pewnością wiemy, czym są regały ekspozycyjne. Prawie każdy zetknął się z tym określeniem przynajmniej raz w życiu. Jednak zwykle nie przywiązujemy większej wagi do konstrukcji tych mebli sklepowych, rozmieszczenia półek czy innych dodatkowych elementów. Okazuje się jednak, że podświadomość, która w dużej mierze wpływa na nasze decyzje zakupowe, wie o regałach dużo więcej, niż nam się wydaje. Innymi słowy, chcemy powiedzieć, że nawet jeśli uważamy, że tego typu meble sklepowe nie odgrywają dużej roli w procesie sprzedaży, możemy bardzo się mylić. Jako osoba odpowiedzialna za poziom sprzedaży i meble sklepowe powinieneś zapoznać się z regałami ekspozycyjnymi i starannie je dobierać. 

Warto również zwrócić uwagę na estetykę regału z półkami. Jeśli chcemy, aby prezentacja wywarła dobre wrażenie i zachęciła klientów do zakupu, nie warto stawiać w sklepie regałów magazynowych, których niestety jest dużo w powierzchniach handlowych. Wybierając materiał, z którego są wykonane, pamiętaj, że plastikowe półki nadają się do lekkich produktów. Aby uzyskać silniejszą ekspozycję, lepiej wybrać bardziej trwałe materiały. 

W zależności od rodzaju towarów prezentowanych na regale, może mieć on różny kształt, być wyposażony w półki lub dodatkowe oświetlenie. Produkty umieszczone na tego typu półkach wyglądają bardziej ekskluzywnie i zyskują renomę. A ich poprawna prezentacja, na przykład umiejętne wykorzystanie światła, może zwielokrotnić sprzedaż. Dodatkowo regały ekspozycyjne z półkami niejako przesuwają niektóre produkty na przód linii i stawiają je w uprzywilejowanej pozycji. Pomaga to przyciągnąć uwagę i zainteresowanie klienta określonym produktem lub samą marką, nawet jeśli klient pierwotnie nie planował takiego zakupu. Regały ekspozycyjne mają tak wiele zalet, że warto je wprowadzić w przestrzeniach handlowych, niezależnie od dziedziny działalności, w której się obracamy.

Dobór najlepszej lokalizacji na regał ekspozycyjny

Oprócz budowy, konstrukcji i materiału regałów reklamowych, bardzo ważną rolę odgrywa również ich lokalizacja w sklepie. Półka musi być umieszczona w miejscu widocznym dla klienta. Jej misją jest przykuwanie uwagi kupujących, dlatego nie powinna stać z boku, gdzie nie może skutecznie realizować swojej misji. Ekspozycje powinny być umieszczane w głównych alejach sklepów i centrów handlowych. Są to miejsca, które przegląda większość klientów, co pozwala regałom ekspozycyjnym dotrzeć ze swoim przekazem do maksymalnej liczby osób. To z kolei oznacza wzrost sprzedaży w sklepach. Z drugiej strony dla marki jest to okazja do podniesienia świadomości, poprawy wizerunku i możliwości dotarcia do szerszego grona odbiorców oraz zwiększenia bazy klientów w przyszłości. 

Gdzie sprawdzą się regały ekspozycyjne

Zdarza się, że zarówno producenci różnych towarów, jak i właściciele sklepów zastanawiają się, czy regały ekspozycyjne pasują do ich wnętrza. W rzeczywistości nie ma wielu ograniczeń w tym zakresie. Jeśli tylko przestrzeń i wielkość sklepu pozwalają na umieszczenie tam półki ekspozycyjnej, z powodzeniem można zastosować taki zabieg marketingowy. Meble użyte do dekoracji sklepu są unikalną kwestią właściciela sklepu. Dotyczy to zarówno rodzaju zastosowanych półek niestandardowych, jak i ewentualnego wykorzystania regałów promocyjnych. Nie ma ograniczeń zarówno w kwestiach prawnych, jak i praktycznych. 

Ale czy warto umieszczać regały w każdym sklepie, nawet małym? Oczywiście, że tak. Zalety zastosowania tego typu regałów ekspozycyjnych pozwalają lepiej wyeksponować oferowane produkty. Jak już wspomnieliśmy, jest to dobre zarówno dla marki, jak i sklepu. Pamiętaj, jeśli dostępne są rozwiązania marketingowe zwiększające sprzedaż, zawsze powinieneś z nich korzystać.

Źródło: POSideo – lider sektora POSM