6 kroków do sukcesu w sieci! Czyli pozycjonowanie stron internetowych etap po etapie
Zapewne niejednokrotnie spotkałeś się ze sformułowaniem „pozycjonowanie stron internetowych”. Być może wiesz również o jego podstawach: że polega ono na doborze odpowiednich słów kluczowych oraz analizowaniu działań konkurencji. To jednak zaledwie wierzchołek góry lodowej odpowiedniego pozycjonowania witryn, a sam proces jest znacznie bardziej skomplikowany, niż mogłoby się na pierwszy rzut oka wydawać. Z tego artykułu dowiesz się o 6 podstawowych krokach, które powinny być wykonane podczas pozycjonowania jakiejkolwiek witryny w sieci.
Krok 1: Analiza konkurencji
Istnieje duże prawdopodobieństwo, że nie tylko Ty posiadasz firmę o danej tematyce.
Wielu innych przedsiębiorców z całą pewnością konkuruje o słowa kluczowe, które i w Twoich oczach są najbardziej upragnione.
Celem analizy konkurencji jest porównanie ze sobą ich lepszych oraz gorszych stron, dzięki czemu będziesz w stanie rozwijać się w sieci w znacznie szybszym tempie, niż pozostali.
Krok 2: Dobór słów kluczowych
Dobór zarówno słów jak i fraz kluczowych jest bezsprzecznie najważniejszym elementem pozycjonowania stron.
Cały proces jest bardziej skomplikowany, niż zapewne Ci się wydaje – nie wystarczy bowiem jedynie znaleźć słów, które najlepiej oddają charakter Twojego przedsiębiorstwa.
Aby dowiedzieć się, jakie „key-wordsy” sprawdzą się w Twoim przypadku najskuteczniej, będziesz musiał przeanalizować statystyki Google’a oraz użyć wielu innych narzędzi SEO.
Krok 3: Wykonanie tzw. audytu SEO
Audyt SEO polega na sporządzeniu dokumentacji, która przedstawi pełną analitykę Twojej strony internetowej wraz z najważniejszymi danymi, takimi jak liczba wyświetleń czy średni czas pobytu użytkownika na witrynie.
Jest to bardzo ważny etap, gdyż pozwala on określić, czy dotychczas podejmowane działania przynoszą zamierzone skutki oraz czy istnieje potrzeba by zmienić taktykę pozycjonowania.
Krok 4: Optymalizacja pod kątem SEO
Optymalizacja strony internetowej pod kątem SEO jest na tyle obszernym etapem, że musielibyśmy sporządzić wielostronicowy dokument, aby omówić jedynie jego najważniejsze podstawy.
Krok ten polega nie tylko na odpowiednim sformatowaniu nagłówków Twojej witryny, ale również wielu działaniach podejmowanych w przestrzeni samego kodu źródłowego strony.
W skrócie jednak, działania SEO mają na celu uczynić daną witrynę bardziej „przyjazną” w oczach algorytmów wyszukiwarki.
Krok 5: Stworzenie wysokojakościowych treści
Napisanie oraz publikacja wysokojakościowych treści również jest krokiem, który zajmuje bardzo dużo czasu. Każdy tekst trzeba przygotować, odpowiednio sformatować, oraz wielokrotnie przeredagować, aby zmaksymalizować jego działanie.
Dodatkowo, treści powinny być przyjemne w odbiorze nie tylko dla samego odwiedzającego daną witrynę, ale również i dla algorytmów przeglądarek, dlatego też jest to zadanie, które często przekazywane jest dalej – tak zwanym copywriterom.
Krok 6: Linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne
Jako ostatni zwykle wykonywany jest krok polegający na linkowaniu wewnętrznym oraz zewnętrznym danej witryny internetowej.
Aby strona znajdywała się wysoko w wynikach wyszukiwania, musi ona być poparta dużą ilością linków zewnętrznych o wysokiej jakości, na przykład za pomocą artykułów sponsorowanych na znanych serwisach informacyjnych.
Wszystkie kroki są równie ważne
Aby odpowiednio wypozycjonować stronę internetową, powinieneś skupić się na wszystkich wyżej wymienionych etapach równie mocno. Nie ma tutaj drogi na skróty, gdyż sam proces potrafi trwać wiele miesięcy, zanim widoczne będą pierwsze skutki.
Jeśli obawiasz się, że nie podołasz sobie samodzielnie temu zadaniu, wówczas powinieneś skorzystać z usług profesjonalnej firmy pozycjonującej strony internetowe – dzięki temu będziesz mógł mieć pewność, że osiągniesz postawione przez siebie cele, oraz uda Ci się zbudować szeroko rozpoznawalną markę. Życzymy Ci dalekich zasięgów!