inbound-marketing
Strona główna » Inbound marketing, czyli marketing, w który każda firma powinna inwestować

Inbound marketing, czyli marketing, w który każda firma powinna inwestować

Każda firma, która chce się rozwijać musi myśleć o odpowiednio prowadzonej reklamie. To kwestia fundamentalna, trzeba bowiem zdawać sobie sprawę z tego, że bez właściwie prowadzonych działań reklamowych właściwie nie będziemy w stanie skutecznie działać. Jeśli reklama zostanie zahamowana szybko nastąpi odpływ pracowników i okaże się, że firma nie będzie się rozwijać. Nie ma więc zaskoczenia, że ciągle poszukiwane są nowe metody marketingu, które mają przynosić najlepsze efekty. Wśród nich na uwagę zasługuje między innymi inbound marketing – forma, która zyskuje coraz więcej zwolenników. Warto przyjrzeć się na czym polega i jak prawidłowo prowadzić kampanie reklamowe. 

Co to takiego inbound marketing? 

Zacząć należy oczywiście od tego co kryje się za pojęciem inbound marketing, ponieważ bez tego trudno będzie zrozumieć o co w tym chodzi. Zadanie zasadniczo polega na wprowadzeniu strategii, w ramach której klient będzie sam nawiązywał kontakt z firmą. Tak więc nie firma do klienta, zaś on zwróci się do firmy. Dlatego mówiąc o tej metodzie można wskazać na kilka celów jakie trzeba wypracować. 

Przede wszystkim zakłada się budowanie trwałej relacji z klientem, a więc działania marketingowe mają prowadzić nie do jednej konwersji, ale do tego, że klient będzie do firmy wracał. 

Celem marketingu będzie nawiązanie trwałej współpracy, tak że będzie się odpowiadać na oczekiwania klientów i kształtować taki wizerunek firmy, który sprawi, że poza więzią handlową kształtować się także będzie pewna forma więzi emocjonalnej 

Inbound marketking zakłada inicjatywę klienta, jednak to firma ma działać w tym kierunku, który będzie związany z przeprowadzaniem klienta przez proces sprzedażowy. Tutaj liczy się forma doradcza i dostarczenie klientowi wszystkich istotnych informacji na temat zakupu. 

Jak wdrożyć u siebie marketing przychodzący? 

Określenie marketingu przychodzącego zakłada pewną strategię promocyjną, która została przedstawiona powyżej. Trzeba jednocześnie wiedzieć jakie metody działania wdrożyć, by osiągnąć efekty tej strategii. Zakłada się, że inbound marketing najlepiej wprowadzać przez kampanie reklamowe w sieci. Dlatego bezpośrednio z tą metodą marketingu połączyć możemy pozycjonowanie i kampanie PPC. 

Pozycjonowanie strony – bądź zauważalny w sieci 

Pozycjonowanie strony to część kampanii inboung marketingu, która zakłada budowanie silnej pozycji strony internetowej między innymi przez dobry content, firmowego bloga. Działania SEO powinny doprowadzić stronę na wysoki poziom w wyszukiwarce, a to sprawi, że firma będzie zauważalna. A gdy do tego dojdzie szansa na to, że klient się nią zainteresuje i marketing przychodzący zadziała są dużo większe. 

Reklama PPC – promuj najważniejsze produkty 

Częścią inbound marketingu może być również reklama PPC. To dobra forma, dzięki której będzie można trafiać do klienta jeszcze szybciej niż przez pozycjonowanie. Szczególnie w pewnych okresach, gdy firmie zależy na sprzedaży produktów czy usług sięgnięcie po taką reklamę może przynieść sukces sprzedażowy. Klient szukając w sieci informacji trafi do firmy przez taką reklamę. Skuteczność jest wysoka, zaś koszty wyłącznie za wejście klienta, więc nie muszą być szczególnie wysokie. 

Dlaczego decydować się na inbound marketing? 

Wiele osób może zastanawiać się dlaczego właśnie ta forma markteingu będzie lepszą opcją niż promowanie w tradycyjnej formie. Wydaje się, że przede wszystkim to inne podejście do reklamy, które pozwala postawić klienta w centrum uwagi, a dalej pozwala również na budowanie strategii związanej z tym, że realnie dopasowuje się działania firmy właśnie do potrzeb klienta. Tak buduje się pozytywny wizerunek i bazę klientów, która będzie chciała wracać do firmy. Zbudowanie pozytywnych relacji i zaangażowania to najważniejsza zalega marketingu przychodzącego, który ma sprawić, że firma nie zyska klienta jednorazowo, ale ten będzie do niej wracał. Prowadzone prawidłowo kampanie dają więc doskonałe efekty i dla wielu firm promujących się w sieci są najlepszym sposobem na dynamiczny rozwój.